Photoshop tips: Levels

Tänkte att jag skulle dela med mig av ett superenkelt tips som säkert många av er redan vet, men det kanske finns någon vilsen själ där ute som inte vet.

Levels (eller nivåer på svenska) är superbra om bilderna blivit lite grådaskiga och färgerna inte framträder så bra. Det gör så att bilden får mer liv enligt mig =)


För att använda Levels (Nivåer) går du självklart in i ditt photoshop-program och klickar upp den bilden som du vill jobba med.
Sedan trycker du på cirkeln som är hälften svart/hälften vit.
Som du ser på bilden, klicka sedan på Levels och det kommer upp en ruta som ser ut som bild nummer 2.

De inringade pipetterna (tror jag det heter) är de som du ska jobba med.
Börja med att markera den svarta t.ex.
Sedan klickar du på ett område på bilden som ska vara svart (men blivit lite gråaktigt när du tog bilden.)
Likadant gör du med de andra färgerna, Vitt och Grått.
Klicka på områden som skulle ha blivit grått eller vitt.

Och när man har gjort det kan det se ut såhär:


Enligt mig så är den högra bilden mycket finare, klarare och har mer liv. Men det är ju vad jag tycker. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0